1. rész

A szöveges tartalom mellett vannak kötelező (vagy legalábbis ajánlott) elemek, amiket nekünk is használnunk kell. Nincs rá egyetemes recept, de sokat segít az ötletelésben, ha nézegetjük mások weboldalait. Főleg azokét, akik hasonló terepen mozognak, mint mi. De bárhol ráakadhatunk egy olyan megoldásra, amit lemásolhatunk, átalakíthatunk.

Íme, néhány hasznos tipp egy hatékony weboldalhoz:

 

1. Logó

A logó egyesek szerint számít, mások szerint nem. Minél nagyobb egy cég, annál inkább törekszik az egyediségre, az egyediséghez pedig nagyban hozzájárul az azonnali beazonosíthatóság. Kis cégek esetén is egy olyan pluszt nyújt az arculatban, amire érdemes gondot fordítani.

Semmiképpen sem kell bonyolult emblémára gondolni. Nézzük meg a nagy multicégek logóit. Mind egyszerű, de nagyszerű.

Állhat csak betűkből:

Lehet egy néhány vonalas grafika:

Vagy egy egyszerű pipa 🙂


2. Navigációs menü

Nyilvánvaló, hogy a különféle tartalmakat érdemes tisztán elkülöníteni, hogy egyértelművé váljon, mit hol találunk. Ebbe az is beletartozik, hogy a menüt se kelljen nagyítóval keresnie a látogatónak. Legyen központi helyen, és ha lenyíló, kibontható fajtát választunk, akkor is érdemes melléírni, hogy ez bizony a menü.

Törekedjünk egyszerűen meghatározni, mi micsoda. Nem a menüpontok elnevezésében kell kreatívnak lenni 🙂

3. Elsődleges kép

Ha megnyitunk egy weboldalt, az esetek nagy többségében először egy kifejező képen akad meg a szemünk. Ez általában rögtön a fejlécben, vagy az alatt jelenik meg, és összhangban van az oldal témájával, színvilágával, esetleg a logóval.

Általában nagy méretű, és az oldali központi eleme. Szöveggel kombinálva (vagy anélkül) ez egy afféle első benyomás. Legyen egyszerű, könnyen érthető, de kifejező. Akit megragad, az tovább böngészik, akit nem, az lehet, hogy elhagyja az oldalt.

Kerüljük az unalomig ismert stock-fotókat. Két öltönyös kéz kezet ráz? Ne már!

4. Címsor, vagy fejléc

Általában az elsődleges kép környékén helyezkedik el. Vagy közvetlen fölötte, vagy alatta. Vagy benne – ez elég gyakori, és jól is mutat. Arra szolgál, hogy egyértelműen megjelölje, miről is van szó. Mit találnak a látogatók az adott weboldalon. Lehet, hogy nem is gondolnánk, milyen fontos egy jól megfogalmazott címsor, pedig az. A fő képpel együtt ez az első, amit belőlünk meglátnak az emberek. Jónak kell lennie. Sőt, kitűnőnek.

5. CTA – az meg mi?

Cselekvésre ösztönzés, angolul Call to action. Ez általában egy egyszerű gomb, aminek nagy szerepe van. Ezekkel a gombokkal, amiket akár egy képbe ágyazva tehetünk vonzóbbá, terelhetjük a látogatókat a megfelelő oldalakra. Az a cél, hogy az elgörgetés vagy továbblapozás előtt felhívjuk a látogató figyelmét egy számunkra fontos tartalomra, ami feltehetően őt is érdekli. A gomb szövegét is érdemes átgondoltan megfogalmazni. Ne az legyen, hogy “Kattints”, vagy “Tovább”. Ezek elég parancsolóak, vagy személytelenek. Sokkal jobb az “Érdekel”, “Kíváncsi vagyok”, “Mutass többet”, “Megnézem”, “Elolvasom”, “Letöltöm”, stb.


6. Bevezetés

Ez legyen egy rövid, barátságos, informatív bemutatkozás. Beleírhatjuk kulcsszavainkat, amik a termékünk, szolgáltatásunk megnevezései, vagy a hobbink témakörébe tartozó jellemző szavak.

7. Portfólió

Ha van mit bemutatnunk eddigi munkáinkból, akkor feltétlenül mutassuk be. Látogatóinkat azzal győzhetjük meg leginkább, ha láthatóvá tesszük számukra, mire vagyunk képesek. Egy kép többet mond ezer szónál, hát hagyjuk, hogy a képek beszéljenek helyettünk. Vagy dalok. Vagy szövegek, ha éppen ez a kínálandó portékánk.

Ez még nem a vége! A következő részben folytatjuk 😉