Vagyis mi legyen a honlapunkon?

2. rész

Az előző részben sorra vettünk már néhány szükséges elemet, most nézzük meg, mivel lehet még fokozni.

8. Bizalmi elemek

Tegyünk közhírré minél több olyan tényt vagy adatot, ami igazolja a látogatónk előtt, hogy megbízhat bennünk: hogy tényleg létezünk, nem vagyunk csalók, minőséget kínálunk.

Ezek lehetnek a következők:

  • cégadatok
  • a cég képviselőinek nevei, esetleg fotói
  • az elért díjaink
  • bizonyítványaink, tanúsítványaink
  • statisztikák
  • média megjelenések
  • az elégedett vevőink hiteles(!) beszámolói
  • partnereink vagy ügyfeleink listája, amennyiben ők ehhez hozzájárulnak
  • stb.

9. Termékelőnyök kidomborítása

Ha eladásra kínálunk egy vagy több terméket, akkor ezek bemutatása a honlap központi témája. Meg kell adnunk a termék jellemzőit, előnyeit, minden fontos paraméterét. Ne legyen terjengős olvasmány, törekedjünk néhány sorban meggyőzni a potenciális vásárlót. Senki sem szeret órákig böngészni, sűrű szövegekben bogarászni. Ha nem találják meg gyorsan, amit keresnek, az emberek egyszerűn továbblapoznak.

10. Feliratkozások

Többféle formában kínálhatunk feliratkozási lehetőséget látogatóinknak. A felhívás megjelenhet felbukkanó ablakban, láblécben, CTA gombként, van simán egy statikus szakaszban, ahol felajánljuk a feliratkozás lehetőségét. Maga a lehetőség legyen minél vonzóbb a közönség számára. Például ha online terméket kínálunk, felajánlhatunk egy ingyenes próbacsomagot vagy e-book-ot, egyéb termék esetében adhatunk kedvezményt, kupont, stb.

A feliratkozóinknak később küldhetünk hírlevelet, így állandóan kapcsolatban maradunk velük, és ez egy kiváló marketing eszköz.

11. Keresés funkció

Ha a honlapunk sok oldalból áll, sok termékünk van, vagy az információk, amiket a látogató böngészhet, nagy mennyiségűek, hasznos lehet egy keresőmező. Ezt érdemes jól látható helyre tenni, általában a weboldalak jobb felső sarkában találjuk.

12. Kulcsszavak

A kersőoptimalizálás (SEO) fontos eleme a kulcsszavak használata. A nevéből is adódik, mit jelent: olyan kifejezések, amelyek leginkább jellemzik a honlapunkon található tartalmat. Ha pl. ékszereket árulunk, akkor nyaklánc, karkötő, igazgyöngy, gyémántgyűrű, stb. 🙂

Ne csak a törzszövegben legyenek. Tehetjük őket a:

  • címbe
  • menük neveibe
  • a képek neveibe (alt tag)
  • a meta leírásba (ez már igényel némi html ismeretet)

13. Lábléc

Minden jó, ha a vége jó, legyen hát a honlapunknak is vége, illetve alja. Egy lezáró sáv, ami egyrészt megmutatja, hogy eddig tart, és nem tovább, másrészt fontos információkat írhatunk bele, amiket sokan amúgyis eleve ott keresnek.

Itt lehetnek a következők:

  • kapcsolati adatok, elérhetőségek
  • közösségi médiamegjelenésünk linkjei az ismert ikonokkal
  • újabb hírlevél feliratkozás gomb
  • adatkezelési infókra mutató link
  • esetleg néhány a fontosabb menüpontokból

Összefoglalás

Nagyjából ezek azok az elemek, amikre érdemes odafigyelni honlapkészítéskor. Persze lehet sok más, ami a saját egyéni igényeinknek megfelel, legyünk szubjektívek, tegyünk ki mindent a kirakatba, ami ahhoz kell, hogy látogatókat vonzzunk, vásárlókat szerezzünk, ügyfelekhez jussunk.

Ehhez nagyjából ismernünk kell a potenciális látogatók igényeit.

  • milyen “típusú” célközönségre számítunk
  • mik lehetnek az igényeik
  • milyen problémára találhatnak nálunk megoldást
  • milyen formában tudjuk a legmeggyőzőbben bemutatni a kínálatunkat, ajánlatunkat, termékünket
  • milyen interakciók lehetnek hasznosak

Tervezzünk meg mindent alaposan, de sok részlet úgyis menet közben fog majd kiderülni. Törekedjünk rá, hogy látogatóink még többet akarjanak belőlünk – semmiképpen sem kevesebbet!